A nemzeti köznevelésről szóló 229/2012. (VIII.28.) Kormány rendelet alapján
Intézmény hivatalos neve, székhelye, postai címe, telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme, honlapja, ügyfélszolgálatának elérhetőségei
2011. évi CXII. tv. 1. melléklet I/1.
Név: Kiskunfélegyházi Batthyány Lajos Általános Iskola
Székhely/Levélcím: 6100 Kiskunfélegyháza, Batthyány Lajos u. 12-18.
Telefon, fax.: +36 76 466-783
E-mail: batthyany.kkfhaza@gmail.com
Honlap: http://batthyanysuli.hu
Intézményvezető: Vargáné Oláh Zsuzsanna Judit
Intézményvezető-helyettes: Sörös Józsefné
Intézményvezető-helyettes: dr. Hegedűsné Kállai Judit
Intézmény vezetőinek és az egyes szervezeti egységek vezetőinek neve, beosztása, elérhetősége (telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme
2011. évi CXII. tv. 1. melléklet I/3.
Vargáné Oláh Zsuzsanna Judit, Intézményvezető:
vozs69@gmail.com, 70/339-6801
Sörös Józsefné, Intézményvezető-helyettes:
csorike52@gmail.com , 70/330-5636
dr. Hegedűsné Kállai Judit, Intézményvezető-helyettes:
doktorjuditka@gmail.com, 70/382-9288
Szakmai alapdokumentum, honlapjának elérhetősége
2011. évi CXII. tv. 1. melléklet I/9.
Az Intézmény döntései tekintetében a fellebbezés elbírálására jogosult szerv 1. sorszám alatt meghatározott adatai.
2011. évi CXII. tv. 1. melléklet I/11.
Alapító szerv neve: Emberi Erőforrások Minisztériuma
Alapító jogkör gyakorlója: emberi erőforrások minisztere
Alapító székhelye: 1054 Budapest, Akadémia utca 3.
Fenntartó neve: Kecskeméti Tankerületi Központ
Fenntartó székhelye: 6000 Kecskemét, Homokszem u. 3-5.
Kecskeméti Tankerületi Központ, 6000 Kecskemét, Homokszem u. 3-5.
Az Intézmény feladatát, hatáskörét és alaptevékenységét meghatározó, a szervre vonatkozó alapvető jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök, valamint a szervezeti és működési szabályzat, az adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat hatályos és teljes szövege.
2011. évi CXII. tv. 1. melléklet II/1.
Szervezeti és működési szabályzat (SZMSZ) (megtekintés)
Házirend (megtekintés)
Pedagógiai program (megtekintés)
Az Intézmény felvételi lehetőségéről szóló tájékoztató.
229/2012. (VIII.28) Korm.rend. 23.§. (1) a) pontja
„A tanulók felvétele, a tanulói jogviszony keletkezése
Az ének-zene emelt szintű osztályok felvételi követelményei, az alkalmassági
vizsga menete
A zenei meghallgatást előre meghirdetett időpontban két napon bonyolítja le az intéz-
mény. Az első napon 8:00 órától 18:00 óráig, a második napon 8:00 órától 13:00 óráig
biztosít az iskola a szülőknek és a gyerekeknek a vizsgán való megjelenést.
A meghallgatás egyfordulós. Egyszerre egy felvételiző vizsgázik az intézményi
vezetőség egy tagja, a leendő osztályfőnök és az ének-zene szakos pedagógus
jelenlétében.
A zenei meghallgatás során vizsgált készségek, képességek
1. DALÉNEKLÉS: szabadon választott gyermekdal éneklése
– hangképző szervek épségének vizsgálata,
– élményszerű előadás,
– tiszta intonáció.
2. HALLÁSGYAKORLAT: 2 ütemnyi dallam visszaéneklése, adott hangról
indulva (visszhangszerűen)
– hangtartomány mérése,
– tiszta intonáció,
– pontos ritmus visszaadása,
– megfelelő koncentráció képesség megléte.
3. RITMUSKÉSZSÉG VIZSGÁLATA: 2 ütemnyi motívum visszahangoztatása
nevelői minta alapján (taps, ritmushangszer)
A „megfelelt” minősítés mellett osztályzattal (1-5) értékeljük a szereplés
részterületeinek sikerességét.
Ha a felvételiző az ének-zene alkalmassági vizsgán „nem felelt meg”minősítést kap,
nem nyer felvételt a zenei osztályba.
A zenei meghallgatás eredményéről a szülőket írásban értesítjük ki egy héten belül.”
A beiratkozásra meghatározott idő, a fenntartó által engedélyezett osztályok, csoportok száma.
229/2012. (VIII.28) Korm.rend. 23.§. (1) b) pont
Az adott évben tanköteles korba lépő gyermeket a szülő április 1-je és április 30-a között – a kormányhivatal által közleményben vagy hirdetményben közzétett időpontban – köteles
beíratni a lakóhelye szerint illetékes vagy a választott iskola első évfolyamára.
Az adott évben tanköteles korba lépő sajátos nevelési igényű gyermeket a szülő a szakértői
bizottság véleményében vagy a kormányhivatal jogerős határozatában megjelölt időpontig
köteles beíratni a kijelölt iskolába.
Az általános iskola első évfolyamára történő beiratkozáskor be kell mutatni a gyermek
személyazonosítására alkalmas, a gyermek nevére kiállított személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolványt (ennek megfelel a lakcímkártya), továbbá az iskolába lépéshez szükséges fejlettség elérését tanúsító igazolást.
A Tankerületi Központ dönt az általa működtetett intézményekről, az adott tanítási évben az
iskolában indítható osztályok, csoportok számáról [Nkt. 83. § (2) bek. d)pont].
Köznevelési feladatot ellátó intézményegységenként a térítési díj, a tandíj, egyéb díjfizetési kötelezettség (a továbbiakban együtt: díj) jogcíme és mértéke, továbbá tanévenként, nevelési évenként az egy főre megállapított díjak mértéke, a fenntartó által adható kedvezmények, beleértve a jogosultsági és igénylési feltételek.
229/2012. (VIII.28) Korm.rend. 23.§. (1) c) pont
A fenntartó nevelési-oktatási intézmény munkájával összefüggő értékelésének nyilvános megállapításai és ideje, a köznevelési alapfeladattal kapcsolatos – nyilvános megállapításokat tartalmazó – vizsgálatok, ellenőrzések felsorolása, ideje, az Állami Számvevőszék ellenőrzéseinek nyilvános megállapításai, egyéb ellenőrzések, vizsgálatok nyilvános megállapításai.
229/2012. (VIII.28) Korm.rend. 23.§. (1) d) pont
Jelenleg nincsenek publikálható értékelések.
A nevelési-oktatási intézmény nyitva tartásának rendje, éves munkaterv alapján a nevelési évben, tanévben tervezett jelentősebb rendezvények, események időpontjai.
229/2012. (VIII.28) Korm.rend. 23.§. (1) e) pont
Az intézmény nyitva tartása tanítási napokon 6 00 órától 20 00 óráig tart.
Általános iskola esetében:
A tanítás előtti gyülekezés helye: aula vagy iskolaudvar. A tanulóknak a tanítás
kezdete előtt legalább 15 perccel az iskolában kell lennie.
A korábban érkező tanulók kötelesek a reggeli ügyelet helyén tartózkodni (udvar, aula,
tanterem), ahol nevelő felügyeli őket.
Az osztálytermekben reggel 7:55 órától lehet bemenni nevelői kísérettel. A diákoknak,
várakozás esetén, fegyelmezett magatartást kötelező tanúsítani.
Szülők gyermekeiket csak az iskola előcsarnokáig kísérhetik, és a tanítást követően ott
várhatják meg őket, kopogtatással nem zavarhatja a tanítási órát, napközis
foglalkozást!
Általános Iskola éves terve…
A pedagógiai-szakmai ellenőrzés megállapításai, a személyes adatok védelmére vonatkozó jogszabályok megtartásával.
229/2012. (VIII.28) Korm.rend. 23.§. (1) f) pont
2019-es évben 7 fő általános iskolai pedagógus ellenőrzése volt.
2019-ben tanfelügyeleti ellenőrzés már nem várható mivel 2018-ban már intézményi és vezetői
tanfelügyeletünk 2018. év elején megtörtént.
A pedagógiai szakmai ellenőrzés megállapításai és az intézkedési terv megtalálhatóak az iskolai irattárban.
A szervezeti és működési szabályzat, a házirend és a pedagógiai program.
229/2012. (VIII.28) Korm.rend. 23.§. (1) g) pont
Szervezeti és működési szabályzat (SZMSZ) (megtekintés)
Házirend (megtekintés)
Pedagógiai program (megtekintés)
Adatkezelési és adatvédelmi szabályzat (megtekintés)
A betöltött munkakörök alapján a pedagógusok iskolai végzettségét és szakképzettségét.
229/2012. (VIII.28) Korm.rend. 23.§. (3) a) pont
Kiskunfélegyházi Batthyány Lajos Általános Iskola
Bense Andrea |
általános iskolai tanító, gyógytestnevelő |
Bense Zoltán |
földrajz szakos ált. isk. tanár, könyvtáros, környezetvédő, közoktatási vezető, mesterpedagógus és okleveles földrajztanár |
Bokorné Varga Katalin |
általános iskolai tanító |
Borbélyné Csábi Beáta |
német nyelv és irodalom szakos tanár, közoktatási vezető, általános iskolai tanító |
Bulyákiné Gubcsi Judit |
általános iskolai tanító idegen nyelv szakképesítéssel, angol szakos nyelvtanár |
Csankovszki Márta |
általános iskolai tanító, szakvizsgázott drámapedagógus |
Fáber Judit |
magyar-ének szakos általános iskolai tanár, okleveles etikatanár |
Fantolyné Makány Ildikó |
matematika-rajz szakos általános iskolai tanár, táncpedagógus |
Fekete Imre |
számítástechnika-technika szakos tanár, okleveles informatika tanár |
Gondi-Fábián Krisztina |
tanító-fejlesztő – pedagógus szakvizsga, általános iskolai tanító, óvodapedagógus |
Halász Attiláné |
általános iskolai tanító |
dr. Hegedűsné Kállai Judit |
általános iskolai tanító, közoktatási vezető |
Jernei Anikó |
általános iskolai tanító |
Kaszáné Oláh Csilla |
általános iskolai tanító, oktatás informatikus |
Kis Barbara |
testnevelés szakos általános iskolai tanár |
Kollárné Sallai Mária |
általános iskolai tanító, oktatás informatikus |
Kósa Erika Matild |
általános iskolai tanító, oktatás informatikus |
Kovács Ágnes |
általános iskolai tanító |
Kovácsné Nagy Erika |
általános iskolai tanító |
Mészáros Tamara |
általános iskolai tanító – gyakornok |
Molnár Elvira |
ének-zene – magyar szakos tanár, okleveles ének-zene tanár |
Nagy Sándor Zoltánné |
általános iskolai tanító, angol nyelvi szakkoll. |
Nagyné Mészáros Erika |
ének-zene szakos tanár, okleveles ének-zene tanár, általános iskolai tanító |
Pelyva Imre Zoltán |
biológia-testnevelés szakos általános iskolai tanár, oktatás informatikus, szám.techn. szoftverüzemeltető, mesterpedagógus és okleveles testnevelő tanár, okleveles etikatanár |
Rádiné Petróczi Mária Márta |
matematika szakos tanár, mesterpedagógus és pedagógiai értékelés és mérés okleveles tanár, általános iskolai tanító |
Répa Mónika |
általános iskolai tanító, közoktatási vezető, dráma- és színházpedagógus, pedagógiatanár, szakvizsgázott mentorpedagógus, mesterpedagógus |
Selyem Erika Lenke |
matematika-fizika szakos ált.isk.tanár, számítástechnika szakos ált.isk.tanár, pedagógiai értékelés és mérés okleveles tanár |
Solymosiné Antalicz Tünde Ilona |
szakvizsgázott pedagógus differenciáló, fejl. pedagógiai ismeretek, általános iskolai tanító |
Sörös Józsefné |
általános iskolai tanító, közoktatási vezető |
Lénárt-Szalkay Judit |
általános iskolai tanító |
Szederkényi Barbara |
matematika-számítástechnika szakos tanár |
Tóth Angéla |
magyar – német szakos általános iskolai tanár |
Tóth-Horti Zsuzsanna |
általános iskolai tanító, pedagógus szakvizsga (tanító), egészségfejlesztő mentálhigiénikus |
Vargáné Oláh Zsuzsanna Judit |
biológia-kémia szakos ált.isk.tanár, közoktatási vezető, mesterpedagógus |
Vass Viktória Csilla |
angol nyelv és irodalom szakos tanár, általános iskolai tanító, okleveles etikatanár |
Dr. Kőfalvi Tamás |
történelem |
Fazekas-Besze Csilla |
GYES |
Deményi Zsófia |
GYES |
Feketéné Prikkel Andrea – óraadó |
kémia, református hitoktató |
Makányné Óvári Éva – óraadó |
angol |
Zsargó Tamás – óraadó |
történelem |
Ruzsinszki Andrea – óraadó |
gyógypedagógus |
Kis-Fekete Vilmos |
karvezető |
Hajagos Gyula |
hitoktató (Katolikus Egyház) |
Deák Péter |
hitoktató (Hit Gyülekezete) |
Angyal-Marschalek Eszter |
utazó logopédus |
Rigóné Móczár Katalin |
iskolai szociális segítő |
Vladimir Vujadinovic |
kosárlabdaedző |
Keserű Szilvia |
pedagógiai asszisztens |
Süveges Regina |
Partnerségi Program keretében félállású pedagógiai asszisztens |
Pántlika Brigitta |
iskolatitkár |
Szabó Mária |
HR ügyintéző |
A betöltött munkakörök alapján a nevelő és oktató munkát segítők számát, iskolai végzettségét és szakképzettségét.
229/2012. (VIII.28) Korm.rend. 23.§. (3) b) pont
Nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő alkalmazottak és a technikai dolgozók
Feladatkör |
Létszám |
Iskolai végzettség |
Iskolatitkár |
1 fő |
középfokú |
Gazdasági ügyintéző |
1 fő |
középfokú |
Pedagógiai asszisztens |
1.5 fő |
középfokú |
Karbantartó |
1 fő |
középfokú |
Fűtő, kertész |
1 fő |
alapfokú |
Portás |
1 fő |
középfokú |
Takarító |
6 fő |
6 fő középfokú |
Az országos mérés-értékelés évenkénti eredményei.
229/2012. (VIII.28) Korm.rend. 23.§. (3) c) pont
A tanulók le- és kimaradásával, évfolyamismétlésével kapcsolatos adatok.
229/2012. (VIII.28) Korm.rend. 23.§. (3) d) pont
Általános iskolánk tantervi minimumkövetelménye valamennyi osztályban és évfolyamban az eredeti Kerettantervi minimumhoz igazodik. A tanulók továbbhaladásának feltétele az iskola törvényben szabályozott módon való látogatása, valamint a tantervi minimumok teljesítése. A tanulók tudását év közben, illetve speciális esetekben vizsgán nyújtott teljesítményeit a tantervi minimum-, illetve optimum-követelményekhez igazodó osztályzatokkal értékeljük.
A tanuló továbbhaladásáról minden esetben a tantestület dönt. Ha az illetékes pedagógus a tanuló tudását adott tárgyból elégtelenre minősíti, s ezt a tantestület is jóváhagyja, akkor 3 tárgyból javítóvizsgát tehet, ennél több elégtelenre minősítés esetén a tanuló a tanévet megismételni köteles.
A törvényben megengedett kereten túli hiányzás esetén a tanuló nem osztályozható. Ebben az esetben tantestületi döntés alapján a tanuló osztályozó vizsgán adhat számot tudásáról, vagy a tanévet ismételni köteles.
2010 szeptemberétől az első évfolyamtól a második évfolyam félévig a tanulók az OM ajánlása szerinti szöveges értékelést kapnak. A tanuló magasabb évfolyamra akkor léphet, ha sikeresen teljesítette az adott évfolyamon előírt tanulmányi követelményeket. Évfolyamismétlést kérhet a szülő első évfolyamon legfeljebb egy alkalommal, amelyet az igazgató engedélyezhet, ebben az esetben bizonyítvány helyett iskolalátogatási papírt kap.
Idegen nyelvből az oktatás első évében (4. évfolyamon) osztályzatot kapnak a tanulók félévkor és év végén. A további évfolyamokon félévkor és tanév végén a következő rend szerint értékeljük tanulóinkat
Az alsós munkaközösség döntése szerint a szöveges értékelés módja a fejléc szerint minden tantárgy esetében a következő:
– kiváló
– jó
– megfelelő
– felzárkóztatásra szorul.
A dráma az anyanyelv tantárgyban, a környezetvédelmi ismeret a környezetismeret tantárgyban jelenik meg. A néptáncot a testnevelés tantárgyba, az egészségtant az osztályfőnöki órákba építettük be.
Kötelezően választható tanórák 1-8. évfolyamon: az emelt óraszámú osztályban informatika, és matematikafejlesztés, „z” osztály tekintetében ének-zene.
2013. szeptember 01-től 1. és 5. évfolyamon felmenő rendszerben etika/hit- és erkölcstan.
Csoportbontás idegen nyelv, informatika tantárgyakból lehetséges. Ennek alapelve: hasonló képességű tanulók kerüljenek egy csoportba vagy a választott nyelv szerinti bontás.
A szöveges értékelés mellett megkülönböztető jelzésként használjuk a naplóban 1-8. évfolyamon: témazáró – piros, felmérés – zöld, felelet – kék színnel jelölt.
A középiskolákban – évenként feltüntetve – az érettségi vizsgák átlageredményeit.
229/2012. (VIII.28) Korm.rend. 23.§. (3) e) pont
A tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetőségét.
229/2012. (VIII.28) Korm.rend. 23.§. (3) f) pont
Az intézményben a tanulók számára az alábbi – az iskola által szervezett – tanórán kívüli rendszeres foglalkozások működnek:
- napközi otthon,
- tanulószoba,
- szakkörök,
- énekkar,
- iskolai sportköri foglalkozások
- felzárkóztató foglalkoztatások,
- egyéni foglalkozások,
- tehetséggondozó foglalkoztatások,
- továbbtanulásra előkészítő foglalkozások,
- tanulmányi, sport és kulturális versenyek.
A hétvégi házi feladatok és az iskolai dolgozatok szabályait.
229/2012. (VIII.28) Korm.rend. 23.§. (3) g) pont
A Házi feladat cél és feladatrendszere
A házi feladat az iskolai oktató- nevelő munka szerves része, a tanítási óra tudatosan tervezett zárása. Kijelölésénél az óra anyagának feldolgozását segíti. Ellenőrzéskor képet ad a már gyakorolt ismeretekről, segíti az új anyagok feldolgozását.
A házi feladat kijelölésének szempontjai:
– Életkori sajátosságoknak megfelel.
– Mennyisége optimális.
– Az osztály átlag ismeretszintjét tükrözi
– A megismert tananyag gyakorlását, megszilárdítását szolgálja.
– Teljesítése után marad idő a pihenésre, játékra.
A tanulási folyamatban, a különböző adottságú tanulók más-más szintre jutnak el az ismeretek elsajátításában. Ekkor alkalmanként indokolt a DIFFERENCIÁLT feladat kijelölése.
Szempontok:
– Célirányos,
– Adott csoport tudásszintjére épüljön.
– Gyakorlás,
– Gondolkodást fejleszt, már meglévő ismereteket alkalmaz.
Ellenőrzés:
– A házi feladat elkészítése minden tanuló számára kötelező.
– Ellenőrzése rendszeres.
Értékelésének szempontjai:
– feladat megoldás helyessége,
– gondosság,
– külalak
Az otthoni munka számonkérésére minden pedagógus egész tanévben alkalmazott tematikát dolgoz ki.
Munkánkat kiegészíti a gyermek számára kötelezővé nem tehető:
a) Szorgalmi
b) Hétvégi
c) Szünetekre /téli, tavaszi/ adható feladatok
a. Szorgalmi feladatok céljai:
– gyakorlás
– ismeretek alkalmazása
– gyűjtőmunka
b. Hétvégi feladatok legyenek:
– játékosak
– érdekesek
– motiváló hatásúak
c. Szünetekre kijelölt feladat célja:
– ismeretmegőrzés,
– szinten tartás
Ezek a feladatok jutalmazása a nevelési célok elérése érdekében nagy fontosságú. A feladatok elkészítésének hiánya negatív értékelést nem von maga után.
Az osztályozó vizsga tantárgyankénti, évfolyamonkénti követelményeit, a tanulmányok alatti vizsgák tervezett idejét.
229/2012. (VIII.28) Korm.rend. 23.§. (3) h) pont
A vizsgaszabályzat hatálya
Vizsgaszabályzatunk a 20/2012. EMMI rendeletben foglaltak szerint készült el a fenti jogszabályban foglalt szabályozás szerint.
A tanulmányok alatti vizsga követelményeit, részeit (írásbeli, szóbeli) és az értékelés rendjét a nevelőtestület a pedagógiai programja alapján határozza meg és a helyben szokásos módon nyilvánosságra hozza.
Jelen vizsgaszabályzat az intézmény által szervezett tanulmányok alatti vizsgákra, azaz:
– osztályozó vizsgákra
– különbözeti vizsgákra
– javító vizsgákra vonatkozik.
Hatálya kiterjed valamennyi tanulójára:
– aki osztályozó vizsgára jelentkezik,
– akit a nevelőtestület határozatával osztályozó vizsgára utasít,
– akit a nevelőtestülete határozatával javítóvizsgára utasít.
Kiterjed továbbá más intézmények olyan tanulóira,
– akik átvételüket kérik az intézménybe és ennek feltételeként az intézmény igazgatója különbözeti vizsga letételét írja elő.
Kiterjed továbbá az intézmény nevelőtestületének tagjaira és a vizsgabizottság megbízott tagjaira.
Osztályozó vizsgát kell tennie a tanulónak a félévi és a tanév végi osztályzat megállapításához, ha
a.) felmentették a tanórai foglalkozásokon való részvétele alól,
b.) engedélyezték, hogy egy vagy több tantárgy tanulmányi követelményének egy tanévben vagy az előírtnál rövidebb idő alatt tegyen eleget,
c.) 51.§ (7) bekezdésében meghatározott időnél többet mulasztott, és a nevelőtestület döntése alapján osztályozó vizsgát tehet.
A tanuló a félévi, év végi osztályzatának megállapítása érdekében független vizsgabizottság előtt tesz vizsgát.
Egy osztályozó vizsga egy adott tantárgy és egy adott évfolyam követelményeinek teljesítésére vonatkozik. A tanítási év lezárását szolgáló osztályozó vizsgát az adott tanítási évben kell megszervezni.
Különbözeti vizsgát a tanuló abban az iskolában tehet, amelyben a tanulmányait folytatni kívánja.
Javítóvizsgát tehet a vizsgázó, ha
– a tanév végén – legfeljebb három tantárgyból – elégtelen osztályzatot kapott,
– A vizsgázó javítóvizsgát az iskola igazgatója által meghatározott időpontban, az augusztus 15-től augusztus 31-ig terjedő időszakban tehet.
Az iskolai osztályok számát és az egyes osztályokban a tanulók létszámát.
229/2012. (VIII.28) Korm.rend. 23.§. (3) i) pont
Osztályok száma: 17
1 / A – 30 fő
1 / Z – 27 fő
2 / A – 24 fő
2 / Z – 21 fő
3 / A – 28 fő
3 / Z – 28 fő
4 / Z – 22 fő
4 / A – 19 fő
5 / A – 29 fő
5 / Z – 27 fő
6 / Z / 1 – 19 fő
6 / A – 26 fő
6 / Z / 2 – 22 fő
7 / A – 27 fő
7 / Z – 24 fő
8 / M – 29 fő
8 / Z – 24 fő
Az országos, nemzetközi és egyéb szakmai bemutatókon, rendezvényeken, versenyeken, fesztiválokon, kiállításokon való részvételt.
229/2012. (VIII.28) Korm.rend. 23.§. (5) d) pont
A megyei, területi szakmai bemutatókon, versenyeken elért eredményeket.
229/2012. (VIII.28) Korm.rend. 23.§. (5) e) pont